2012. március 13., kedd

És elkészült... a recept bevált... a torta gyönyörű.. remélem nektek is tettszik :)

Már csak azért volt problémás a receptet megtalálni, mert olyat akartam, amibe nem kell pudingpor, vagy krémpor...
Szóval, az alapreceptet a http://www.otletkonyha.hu/receptek/desszertek/sutemenyek-tortak/karamell-kremes-suti/184/128/5490/  oldalon találtam, de ide is bemásolom, hogy ha kell, kéznél legyen.. meg persze a változtatásokat is...
Karamell krém:,150 g tejszín,vanília cukor, 100 g vaj,200 g cukor.
Egy edényben megolvasztjuk a cukrot. Levesszük a tűzről, óvatosan hozzáadjuk a tejszínt. Összekavarjuk, amíg megolvad a karamell, majd hozzáadjuk a vajat. Újra feltesszük az edényt a tűzre, folyamatosan kavargatva felforraljuk a kompozíciót, amíg az megvastagodik. Mikor szobahőmérsékletűre lehűl, a két lap közé tesszük.
Annyiban változtattam, hogy ez egy elég kicsi  adag, nyilván nem elég egy tortához. Ezért mikor besűrűsödött a lábasban a krém, felét különvettem, és kihűlés után tejszínhabbal összekevertem, így a középső krémréteg lett az eredeti karamellkrémes, az alsó és felső pedig a tejszínhabbal összekevert karamelles... :)
A borítás fondant, a virágok szintén..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése